Kendi kalemimden etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kendi kalemimden etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

21 Haziran 2012 Perşembe

KPSS'ye Günler Kala Ne Yapmalı?

Kpss'de son viraja girilmek üzere. Yüzbinlerce adayın gireceği Kpss'ye sadece Günler Kaldı.Tüm adayların heyecanı artmaya başladı.


Peki bundan sonraki süreçte eksikleri kapatmak için ne gibi bir yol izlemek lazım?


Bu soru hemen hemen herkesin kafasında büyük bir yer işgal ediyor. Öyle ki çoğu kişi eksiklerinden ziyade en iyi oldukları konulara çalışarak boşa zaman harcıyorlar.  



•Deneme Sınavları Önemi 

Çalışmalarınızdan bir türlü verim alamamaktan şikayetçi olanlar için deneme sınavları büyük önem arz ediyor. Zira Kpss sınavına prova niteliği taşıyan bu sınavlar bizler için bir ayna vazifesi görüyor. Deneme sınavları sayesinde hangi konularda eksiğimiz olduğunu rahatça görüp çıkarımlarda bulunabiliriz.

Eksikleri olduğunun bilincinde olup hangi konulara yoğunlaşacağını bir türlü belirleyemeyen arkadaşlar mutlaka deneme sınavı çözmelidirler. Çözdükleri soruların akabinde doğru ve yanlış cevaplarını kontrol ederek en fazla yanlış yaptıkları konudan , başarı düzeyi en yüksek olan konulara doğru oluşan bir liste çıkarmalılardır. Sonrasında ise 4-5 gün eksik konulara yoğunlaşmalıdırlar. Eminiz ki bir sonraki çözdüğünüz sınavda çok büyük faydasını göreceksiniz. Hemen hemen herkes onlarca deneme sınavı çözmesine rağmen şu konuda eksiğim varmış diye düşünmektense , genel olarak değerlendirme yapıyor. Bu noktada da kendimizi tekrarlamaya mahkum kalıyoruz.


•Çok Çalışma Verimli Çalış 

Kpss sürecinde etrafımızda ki insanlardan sıklıkla bahsettiği birkaç konu vardır. Bunlardan belki de en çok anılanı günlük çalışma süreleri. Günde 8 saat çalışmama rağmen başarılı olamıyorum. Haftanın her günü uyku hariç her an çalıştım ama deneme sınavlarında bir değişiklik olmadı diyenlerin sayısa da azımsanmayacak kadar fazla. Bu da bizlere çok çalışmanın değil verimli çalışmanın başarıda kilit rol oynadığını gösteriyor.

Daha önce Kpss’de derece yapmış bir kişiyle yaptığımız röportajda da bahsi geçtiği gibi ( KPSS Türkiye 27.sinden Kazanmanın Sırları (Özel Haber) - KPSS Cafe) insan kendini yıpratmadan sınava hazırlanmalı. Bir gün 20 saat çalışıp diğer gün çalışmamaktansa her gün 2-3 saat düzenli çalışmak emin olun başarınızı daha fazla arttıracaktır. Uykusuz geçen geceler, hayattan kendimizi dışlayarak geçen saatler bizlerim yararımıza değil zararımıza işlemektedir. Uykusuz geçen gecelerin diğer günlerde ki anlama kabiliyetimizi azalttığı da yadsınamaz bir gerçektir.


•Odaklanma Sorunu 

Hayatımızın sınavlar üzerine kurulu olduğu ülkemizde pek çoğumuz bir türlü derse odaklanamamaktan şikayetçi .  Ders çalışırken sürekli hayal alemine daldığını inkar edecek bir adayın olduğunu da düşünmüyoruz . Ancak çalışırken derse odaklanmak için uzmanlar tarafından kanıtlanmış birkaç şeyi sizlere aktaracağız. Odaklanma sorunu yaşayanların ders çalışırken mutlaka başka bir şeyle uğraşmaması lazım. Televizyon karşısında ders çalışmak veya müzik dinlerken ders çalışmak ders verimini inanılmaz derecede düşürüyor. Kendimize belirli bir program oluşturup az da olsa günün belirli bir bölümünü sadece derse ayırmalıyız. Ders çalıştığımız yerin sessiz olması da çok önemli tabi ki .

Ben müzikle daha iyi çalışıyorum diyen arkadaşlar acilen kendilerini kandırmaktan vazgeçsinler. Çünkü nasıl bir bilgisayarda aynı anda birkaç program açtığımızda hızı yavaşlıyorsa insan beyni de buna paralel etki gösteriyor.

21 Mart 2012 Çarşamba

Stres, plan ve pozitif düşüncenin önemi...


İnternete girmeyin, tv seyretmeyin onu yapmayın, bunu etmeyin diye başlayamayacağım. Bu işin sırrı olumlu düşünmekte çünkü… Ne kadar pozitif düşünürsen, o kadar verim alırsın başladığın o işten. Kesinlikle canım istemiyor, bugün başım ağrıyor bahanelerine yer vermeyerek  anlaşın kendinizle. Bir bahane, 10 bahanenin sebebi adeta. Bunların sonu gelmez ve öyle sürüncemede kalır. Bu da başlı başına stres sebebidir zaten. Kendinize kızarsınız, bir şeyler yapmayınca da  vicdan meselesine döner mevzu.  O yüzden ne yapıyoruz? Silkeleniyoruz, kendimize geliyoruz :)  Endişelerinizden, kuruntularınızdan kurtulun, bunların beyninizin size ürettiği bahaneler olduğunu unutmayın, ehemmiyet vermeyin. Nasıl olacak, ne yapacağım? Sorular sizi heyecanlandırmaktan ve aceleye sokmaktan başka bir işe yaramaz. Bunları yenmenin yolu da plan yapmak… Kendinize ait, yaşam tarzınıza uygun, hedefe uyan zaman aralıklarında bir plan sizi kurtaracaktır. Kendi planınızı kendiniz oluşturun. Örneğin; öğlende uyandınız o saate çok ağır bir kahvaltı sizi daha ağırlaştırır ve canınız bir türlü ders başına oturmak istemez ki, akşama kadar da oturmazsınız. Sabah kalkın hatta her zaman ki saatten 15 dk önce kalkın. Biraz kendinize gelin, sıradan ve hafif bir kahvaltı yapın. Oturun ders başına. Konu çalışmak istiyorsanız çalışın, soru çözerek de başlayabilirsiniz. 15 dk arası olan 2 saatlik bir çalışmadan sonra kalkın bir porsiyon meyva yiyin,  rahatlamaya ihtiyacınız olduğunda hafif egzersizler yapın gibi gibi… Planlarınızı hayatınıza uydurabildiğiniz sürece mutlu olacak, yaptığınız her şeyden de keyif alacaksınızdır. 


  İnsanlar genelde kısa kısa soluk alıp verirler, doğru nefes gerginliği azaltır, giderir. Bunu çoğu zaman deniyorum eminim herkes biliyordur zaten :) Hatta nefes egzersizleri yapın. Duş alın, rahatlayın. Kendinizle barışık olun. Fiziğinizi, kaşınızı, gözünüzü dert etmeyin. Dışarı çıkın, dolaşın. Alıcı değil verici olmaya özen gösterin. Hep sevilmeyi beklemeyin, sevin. Anlaşılmayı beklemeyin, anlamaya çalışın. Herkese karşı affedici olun. Unutmayın kimsenin hayatı mükemmel değildir, dünya mükemmel değildir bir kere :)


Yine söylüyorum; pozitif olun! Mümkün olduğu her konuda olumlu olun. En kötü durumda bile iyi bir taraf arayın. Sorgulayın. Düşünün, çabalayın. Elinizden gelenin en iyisini yapın, polyanayı oynamayın çünkü hayat gerçekten çok güzel ve yaşanmaya değer …

20 Mart 2012 Salı

Motivasyon

Madem kpss adına ilk yazımız olacak e hadi o zaman işe "motivasyon"dan başlayalım :) Malum bu sınavı kazanabilmek için çok çalışmak gerek...Çalışabilmek için ise, istek. Çevremde ki insanlar da hep aynı yakınma 'of! içimden ders çalışmak gelmiyor' bende şunu söylüyorum : hele bir yemeğe başlayın, iştah kendiliğinden gelir... Bir insanın kendini motive etmesi için geleceğini çok iyi planlaması gerekir. Bir hedefi olsun ki, o hedefe ulaşacak yolları bilsin en azından çabalasın. Tabi bunların en başında kişisel ihtiyaçları düzenli karşılamak var. Düzenli uyku, düzenli beslenme vs. her şeyi kararında yapabilmek yani... Ondan sonra ki adım ise bir "örnek alma"... Bu geçen sene istediğiniz bölüme yerleşmiş bir insan da olabilir, başka bir başarıya imza atmış olanda, tercih sizin. Sonra ki adımımız ise; büyük düşünmek ve düşündüğünüz noktayı gözünüzde canlandırmak. Evet evet çok işe yarıyor :) 
Verimli çalışmalar...

Kpss güncesine giriş...

   Uzun zamandır hayalini kurduğum bolguma sonunda kavuştum :) Aslında üniversiteyi bitirmeden önce kpss adına bilgim sıfırdı. Zamanla okuyarak, araştırarak bayağı bir bilgi edindim. Şimdi bu bilgileri paylaşmaya geldi sıra... Başka forumlarda da kpss hakkında konularım mevcut. Orada çalışma yöntemlerimizi, aklımıza gelen her şeyi paylaşıp birbirimizi motive ediyoruz çalışma arkadaşlarımla. Lakin tamamiyle bana ait bir blog olsun istiyordum. Sonunda oldu.:) Buraya zaman zaman deneyimlerimi yazıp, paylaşacağım. Sadece kpss bilgileri ile de sınırlı kalmayacak, ilgi alanlarım doğrultusunda şiir, makale vs. 


Ben blogumu şimdiden çok sevdim, bakalım o da beni sevecek mi? :)